Emlak sektörü neden Metaverse'de gayrimenkul satın alıyorlar?

İnternet tabanlı alternatif gerçeklik metaverse, sanat, mülk ve topluluklarla dolu bir dünyaya açılıyor.

Mülk geliştiricileri değiştirilemez belirteçler (NFT'ler) olarak harekete geçiyor ve blok zinciri, piksel parselleri için mülkiyet haklarına olan güveni artırıyor. Geliştiricilerin kiracıları, genç tüketiciler arasında marka bilinirliğini artırmak için bu yeni boyutlarda gezinmeye oldukça meraklı görünüyor.

Bir Jumpstarter'da konuşan, Hong Kong merkezli New World Development'ın CEO'su Adrian Cheng, Greater Çin'de büyük bir alışveriş merkezi, mülk ve otel geliştiricisi olan Adrian Cheng, 'Mülkiyet çok basit ve aynı zamanda ticarileştirme bakımından bir fırsat' açıklamasında bulundu.

Metaverse gayrimenkulün en aktif geliştiricilerinden biri olan Republic Realm, kasım ayında Sandbox adlı sanal bir dünyada 4,2 milyon doların üzerinde 3 mil kare satın alarak şimdiye kadar kaydedilen en büyük sanal emlak işlemine imza attı. Bazıları anlaşmanın bir kara hücumunun başlangıcı olduğunu söylüyor.

İkinci kimlik oluşturabilirsiniz! 

Metaverse, e-ticaretin sunduğu seçenekler yelpazesiyle fiziksel alışverişin hislerini harmanlıyor. Bu sanal salonlarda dolaşan tüketiciler kimler? Şaşırtıcı olmayacak bir şekilde, genç nesiller erken benimseyen kesim oldu.

Republic Realm'in Genel Müdürü Janine Yorio, rekor kıran anlaşma sırasında yaptığı açıklamada, Voxelated bir oyun ortamı olan Sandbox'ta Gen Z ve Gen Alpha ile bağlantı kurma olasılığının 'muazzam bir fırsat' olduğunu söyledi.

Euromonitor Danışmanlığı yaptığı bir ankette , tüketicilerin %38'inin geçen yıl en az haftada bir kez çevrimiçi video oyunlarına katıldığını tespit etti. Bu oran 2015'te %29'du. Artırılmış gerçeklik (AR) ve sanal gerçeklik (VR) kulaklık satışları 2017'den bu yana %56 arttı.  

Meta veri deposunda insanlar avatarları kullanarak ikinci bir kimlik oluşturabilirler. Birçok Zoomer, avatarlarını kendini ifade etmenin en doğru biçimi olarak görürken, moda markaları bu kimlikleri şekillendirmelerine yardımcı olma ve bu süreçte markalarına bağlılıklarını pekiştirme fırsatı yakalıyor.

Bu yılın başlarında bir perakende sektörü konferansında konuşan Ralph Lauren'in CEO'su Patrice Louvet, 'Avatarınızın çıplak dolaşmasını istemezsiniz' dedi.

AR ve sanal gerçeklik VR yeteneklerindeki iyileştirmelerin yanı sıra daha düşük ekipman maliyetleri, İsveç mobilya devi IKEA'nın   B2C çevrimiçi pazarı Tmall'daki sanal mağazası gibi 3B sanal alanlara girişi kolaylaştıracak.

Çinli müşteriler 3D teknolojisini kullanarak dünyanın en pahalı alışveriş caddelerinden biri olan New York'un Beşinci Cadde'sindeki lüks çanta üreticisi Coach'un butiğine sanal olarak göz atabiliyor. Amerikan moda evi de deneyimi sanal dünyaya taşıdı. Alışveriş yapan insanları sanal gardıroplarını avantajlar ve ayrıcalıklarla genişletmeye teşvik etti.

New World Development'dan Cheng, 'Meta veriyi bir yedek olarak değil, dijital bir uzantı olarak görüyoruz' dedi. Hong Kong merkezli iş adamı grubunun Hong Kong'daki K11 MUSEA alışveriş merkezinde Sandbox'a kadar uzanabileceği NFT sanatını sergiliyor.

Tmall Luxury Pavilion müşterileri saatleri sanal olarak deneyebilir ve AI, saatlerin müşterinin bileğine tam olarak oturmasını sağlar. Tmall Luxury Pavilion'un ziyaretçileri  etkileşimli bölümünde genellikle 31 saniyeden fazla zaman harcar. Bu, statik sayfalarda ürünlere göz atmak için harcanan ortalama süreden 12 saniye daha fazladır.

Cheng, alışveriş merkezlerinden otellere kadar uzanan işletmelerinin lüks markalara metaverse'e dahil olmalarını tavsiye ettiğini söyledi.

Cheng, 'Markaların istediği müşterileri kimliklerini ifade etmeye ikna etmektir ve metaverse bunu yapmak için en iyi platform haline geldi' dedi.

Markalar Metaverse'ye rağbet ediyor!  

Animoca Brands gibi şirketler kullanıcıların dijital ayak izlerini oluşturabileceği, sahip olabileceği ve bunlardan para kazanabileceği sanal dünyalar inşa ediyor. Animoca'nın Sandbox projesinde Snoop Dogg, Adidas, Gucci ve The Smurfs gibi markalar arsa satın aldı.

Animoca'nın kurucu ortağı ve başkanı Yat Siu, bu ayın başlarında Hong Kong'daki Jumpstarter konferansında konuşan 'Metaverse, gerçek dijital mülkiyete sahip olabileceğimiz bir yer' açıklamasını yaptı.

Mülkiyet, dijital çağda hızla uyum sağlayan karmaşık bir yasal kavramdır. NFT, birbiriyle değiştirilemeyen bir mal veya hizmet hakkında bir blok zincirine kaydedilen bir bilgi birimidir.

NFT'nin alıcıya tam olarak hangi hakları verdiği hala tartışmaya açık. Reed Smith avukatları Sophie Goossens  ve Nick Breen  çoğu NFT'nin bir sanat eserinin doğrulanması veya bir lisans verilmesi, dijital sanatın kullanılması için sınırlı bir izin verilmesi gibi reddedilemez sahiplikten daha fazla hizmet sunduğunu savunuyorlar.

Avukatlar, meta veri tabanında iş yapmak isteyenlere dikkatli olmaları, NFT'lerin risklerini ve sınırlamalarını okumaları, sağlam durum tespiti yapmaları ve NFT'lere diğer herhangi bir varlık gibi yaklaşmaları konusunda uyardı.

Bununla birlikte NFT'ler, gerçek dünya ile sanal dünya arasındaki boşluğu kapatmaya yardımcı olur ve fikri mülkiyetin her yerde olduğu bir dünyada yaratımların para kazanılabileceği bir alanı kolaylaştırır.

NFT'ler hala tipik dijital ilişkiden bir adım ötesi değişikliği temsil ediyor. Sosyal medyada aktif olan ancak platformda hissesi olmayan bir etkileyiciyi düşünün. Mülk sahipliğinin avukatların tapuları takip etmesini içerdiği fiziksel dünyanın aksine, metaverse kontrolü tarihsel mülkiyeti şeffaf, denetlenebilir ve blok zincirine dayalı olduğu için hızlıdır.

GENIL Güneş Enerjisi Projesinde Gelişme Duyurdu